Barackos pite

Szezonja van, így most a dzsem után hoztam egy pite receptet is. Hozzá tartozik a történethez, hogy ezt kivételesen nem én készítettem el, hanem a férjem, mivel én épp betegeskedtem, de ez a recept szempontjából semmin nem változtat. Nagyon finom lett, gyors és egyszerű az összeállítása, tehát bátran álljanak neki kedves férfi olvasóink is :-)) Az eredeti recept őszibarackkal írta, de nekünk sárga volt csak itthon és így is nagyon jó lett, szóval a gyümölcs valójában megint szabadon variálható. Mehet vegyesen is mindkét fajta.

Update: a pitét ma ismét megsütöttem, ezúttal sárgabarackkal meg nektarinnal. A képet is lecseréltem mert a régi minősíthetetlen volt 🙂 (2016.07.07.)

IMG_20160707_140000240

Hozzávalók 10-12 szelethez:

10 dkg puha sütőmargarin

10 dkg porcukor

2 tojás

1 dl natúr joghurt

12 dkg liszt

fél cs. sütőpor

1 citrom reszelt héja

1 cs. vaníliás cukor

5-6 db sárgabarack/őszibarack

Elkészítés :

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. A  margarint megolvasztjuk majd a porcukorral kikeverjük, a tojásokat és a joghurtot is hozzákeverjük, végül hozzáadjuk a sütőporral, citromhéjjal, vaníliás cukorral elkevert lisztet. A gyümölcstorta formát kikenjük margarinnal, kilisztezzük, a tésztát elkenjük benne és a szeletelt őszi- sárgabarackkal gazdagon kirakjuk. 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütjük. Ha nem lenne elég ennyi idő akkor 160 fokra mérsékeljük a hőfokot és süssük még tűpróbáig.

 

(Az eredeti recept a 2012.július-augusztusi Nők Lapja Konyhából van)

 

Anna

Vélemény, hozzászólás?

