Zsömle a melegszendvicshez

Tegnap este tudatosult bennem, hogy a kenyér utolsó darabkája már reggel elfogyott és napközben meg eszembe sem jutott pótolni a hiányt. Mit tehet az ember ilyen esetben? Vagy elrágcsál egy darab sajtot vacsora gyanánt, vagy nekiáll recepteket keresni a neten. Én inkább az utóbbit választottam és találtam is két remek zsömle receptet. Végülis ezt készítettem el, és mondhatom, egyszer??en fenséges vacsora volt. Az eredeti recepthez képest, csak sima lisztb??l készítettem el az egészet.

Hozzávalók:

35 dkg liszt

3 dkb margarin

2 kk só

2,5-3 dl langyos víz

1 tk cukor

2,5 dkg éleszt??

magvak vagy sajt

víz a kenéshez

Az éleszt??t felfuttatjuk a langyos vízben (az éleszt?? futtatásáról egy korábbi bejegyzésben olvashattok). A lisztet, sót, margarin eközben összedolgozzuk, majd hozzáöntjük a már felfutott éleszt??s vizet. Dagasztjuk kézzel, géppel, kinek milyen eszköze van hozzá. Letakarva fél órát kell meleg helyen keleszteni (nyáron ez nem okoz problémát), majd 8-10 kis bucira felosztani, megformázni. A tepsire természetesen rakjunk süt??papírt, vagy vajazzuk-lisztezzük. Nekem 8 lett bel??le, és ne a bolti zsömle-méretre számítsunk. Formázás után is fél órát hagyjuk kelni, eztán kenjük meg a tetjüket vízzel és hintsük meg a tetejét magvakkal vagy sajttal. Szeritem még a bacon és a pirított hagyma is izgalmas lehet, egyszer kipróbálom.

200 °C a sütési h??mérséklet, nagyjából 25 perc alatt sül meg. Kívül ropogós, belül pedig puha, foszlós a tésztája. Nem is kell megkenni semmivel, elég mellé egy bögre kakaó. Másnap már nem annyira foszlós, mint frissen, de úgy is finom (ekkor lehet felhasználni a melegszendvicshez:).

Cimg1833

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

